באנו לעשות
אבחונים: דידקטיים, פסיכולוגיים, פסיכו דידקטיים, דידקטיים + אנגלית / מתמטיקה, אבחוני מוקסו לקשב וריכוז, מוכנות לכיתה א', מוכנות למבחנים פסיכומטריים, מוכנות ללימודים אקדמיים, אבחונים מיוחדים עפ"י דרישות רשויות שונות (רווחה, עבודה וכו').
תהליך האבחון בניצן פתח-תקווה נעשה באופן מקיף ובהסכמה עם התלמיד/ה ומשפחתו/ה, יכול לכלול את הגורמים השונים המעורבים, גן-הילדים, בית-הספר, וגורמים ומסגרות טיפוליות אחרות.
התהליך מורכב משמונה שלבי עבודה
איסוף מידע על הנבדק/ת
בתהליך ההרשמה שנעשה לפני תהליך האבחון, המשפחה מתבקשת למלא טפסים על הנבדק/ת ולהציג מידע מהמסגרות הלימודיות והטיפוליות שבהן נמצא הנבדק/ת – זאת באמצעות שאלונים שהם מקבלים מסניף ניצן (באתר זה).
כמו-כן, יש לצלם ולהעביר אבחונים וטיפולים מהעבר וההווה ולהביאם בבוקר האבחון.
הערכה
החומר שמגיע מהמשפחה (או במקרים של בוגרים מהנבדק/ת עצמם) וממסגרות הלימוד והטיפול, עובר הערכה מקצועית ע"י הצוות בסניף "ניצן" על מנת לקבוע מה סוג האבחון הנדרש.

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It's easy.
ראיון (אינטייק) לפני תחילת האבחון
הנבדק/ת ומשפחתו (כל מופנה עד גיל 18 מלווה ע"י הוריו) עוברים ראיון מפורט שמתייחס ליכולות ולקשיים כפי שהם מעריכים ומגדירים אותם בשלב זה, מהלך ההתפתחות הפסיכו-מוטורית, השפתית, הלימודית, החברתית והרגשית. תפקודו הנוכחי של הנבדק/ת בתחומים השונים והצפיות שלהם מהאבחון. הם מקבלים הסבר מפורט על תהליך האבחון.
האבחון עצמו
לאחר איסוף הנתונים על תפקוד הנבדק/ת, גילו והתנהגותו, מתקבלת החלטה באילו כלים מקצועיים להשתמש.
הערכת הממצאים
לאחר ביצוע האבחון מתבצע סיכום ביניים כדי לקבל החלטה אם נדרש אבחון נוסף פסיכולוגי, או דידקטי, הערכה רפואית כלשהי – בדיקת ראייה, שמיעה, קשב וריכוז וכו'. הנבדק/ת והמשפחה מקבלים עדכון על המשך הבדיקות במידה הנדרשת כדי להשלים את האבחון באופן מקיף שיאפשר קבלת החלטות מקצועיות מבוססות על מידע רחב ככל האפשר.
סיכום
מפגש של הצוות המקצועי הבודק, לצורך גיבוש הממצאים וההתערבות המומלצת.
שיחת משוב
מתבצעת עם הנבדק/ת (ולעתים בלעדיו) ומשפחתו, לצורך קבלת החלטות משותפות לגבי דרכי הטיפול המתאימות.
התאמות לימודיות
נקבעות ההתאמות הלימודיות המומלצות כדי לאפשר לנבדק/ת להגיע להישגים לימודיים מירבים בהתאמה לכוחות ולקשיים שנמצאו במהלך האבחון ובהתאמה לחוזר מנכ"ל משרד החינוך.
לאחר ביצוע תהליך האבחון, אנו יוזמים מעקב אחר יישום ההמלצות, וגאים במדיניות "הדלת הפתוחה" של "ניצן" פ"ת – להורים ולצוותי בתי הספר – המאפשרים להם להתייעץ, לפגוש את הצוות המקצועי ולקבל מענה לכל התלבטות ושאלה.
מעבר לתהליך האבחון המקיף, באנו לעשות פעילויות מגוונות נוספות
מרכז למידה
אנו מקיימים מרכז הוראה מתקנת לכל גילאי בתי הספר בכל המקצועות, לרבות אנגלית, מתמטיקה, השפה העברית. במסגרת המרכז לומדים הילדים אסטרטגיות למידה אשר יסייעו להם בהמשך הדרך בבית-הספר, וכן אנו מכינים לכיתה א'.


טיפולים
בניצן פתח-תקווה מציעים התערבות טיפולית למשפחה הראשונית הסובבת את התלמיד/ה באמצעות:
הדרכה ואימון הורים – כיצד לטפל בילד עם קשיי למידה ובעיות קשב וריכוז.
טיפולים פסיכולוגיים – אשר יסייעו להורים להתמודד עם אתגרי היום יום.
צהרון טיפולי
הצהרון מיועד לתלמידים/ות בכיתות א' – ו' בעלי לקויות למידה, קשב וריכוז בעיות התנהגות ובעיות רגשיות, המטופלים ע"י אגף הרווחה של עיריית פ"ת. אנו מעניקים לילדים סביבה חמה, תומכת ומעצימה, במסגרתה הם מקבלים שיעורי הוראה מתקנת, הדרכת כישורי חיים כגון: אסתטיקה, היגיינה, דפוסי התנהגות במצבים מורכבים ושונים, תרבות אכילה נכונה, בניית יחסים חברתיים ועוד.
בנוסף מקבלים התלמידים העשרה תרבותית מגוונת, החל מביקור במוזיאונים, סדנאות מוסיקה, בישול ועוד, ימי פעילות מיוחדים לקראת החגים.
כל תלמיד/ה המגיע לצהרון מקבל ארוחת צהריים חמה ומגוונת, ואווירה של הנאה בצד לימוד והכוונה.
במידת הצורך אנו מקיימים הדרכות להורי התלמידים ולסביבתם המורחבת.
פרויקט התבגרות בכייף
פרויקט זה מיועד לתלמידות בכיתה ח', המופנות עם המלצות מתאימות, ע"י יועצות או מנהלות בתי-הספר בעיר, במסגרת הפרויקט הנערות נחשפות למגוון פעילויות, עמן מתמודדות בנות גילן, אשר מאפשרות להן להשתלב טוב יותר במשפחה ובחברה כגון:
-
חינוך חברתי וחינוך מיני
-
אסטרטגיות למידה
-
שיעורי העצמה אישית
-
תדמית וסגנון (סטיילינג)
-
תזונה נכונה
-
אסתטיקה – איפור ולבוש
-
סדנאות העשרה במגוון נושאים ביניהם: צילום, ספורט ואירובי, עזרה ראשונה ועוד
כל הפעילויות, הסדנאות וההרצות נערכות על-ידי אנשי מקצוע מומחים.
בנוסף, הצוות המקצועי הקבוע של ניצן פתח-תקווה מספק תמיכה וסיוע להורים במסגרת הסדנאות השונות.
סדנאות מתוכננות
סדנת יוגה
לטיפול בחרדות לקראת מבחנים, הסדנא מיועדת לילדים ולבוגרים ונערכת על-ידי מורה מקצועית ליוגה.
סדנת אסטרטגיות למידה להורים וילדים
אנו מתכננים סדנת אסטרטגיות למידה להורים ולילדים.
הסדנא תהיה בת 10 מפגשים כוללת מגוון נושאים שאמורים לספק כלים נוחים להורים וילדים.
-
לימוד למבחנים וכו'
-
ארגון חומרי הלימוד
-
שיעורי-בית
-
עולים ל – א' ילדים והורים והמשפחה עולה לכיתה א'
-
השתלמויות למורים – בנושאי לקויות למידה, התמודדות עם קשיי קשב וריכוז וקשיי התנהגות
-
סדנא לשילוב בתעסוקה בוגרים עם לקויות למידה
"תינוק בא לעולם, מה יהא עליו? ייזרק על מעלות החיים והם כבר יכוונו אותו? או שיבוא בקהל בני האדם שמתעניינים בו, ולכן גם רוצים לכוונו? שתי האפשרויות קיימות, אלא שהתינוק בכל מקרה איננו נופל לחלל ריק. בכל אחד משני המקרים הוא יפגוש בבני אדם חיים, פועלים ומכוונים את חייהם" (ברל כצנלסון).
