top of page

שאלונים

הצהרון הטיפולי של אגודת ניצן פתח-תקווה

 

"ההצלחה הוא פרי הגדל לאיטו.." (הנרי פילדינג)

flower.jpg

הצהרון שלנו ראשיתו בחלום ויוזמה שלי בשיתוף עם ניצן ארצי, אגף הרווחה של עיריית פתח-תקווה ואנשי עסקים שמימנו את הקמתו של הצהרון.

 

מראשית הקמתו, בשנת 2004, עיריית פתח-תקווה מממנת ברובו הגדול את פעילות הצהרון הייחודי ברשת סניפי ניצן בארץ.

מרי אביטל, מנהלת עמותת "ניצן" פתח-תקווה

החזון

אני מאמינה כי אם נשכיל לתת מענה לצרכים של התלמיד בעודו צעיר הוא יממש את הפוטנציאל שלו ויהפוך לאזרח תורם שיחזק את המדינה ולא יהווה עליה נטל חברתי וכלכלי. ראיתי במטרה חינוכית זו ערך מוסרי וחברתי ע"מ לממש מטרה זו. בניתי מודל מערכתי-מקצועי, אשר ישים את צורכי הילד במרכז ולסייע למערכת החינוך להגביר את יכולתה לתת להם מענה לצורכיהם.

 

מהות הפרויקט

התכנית מציעה הסתכלות רחבה על התלמיד והתייחסות ל-4 שותפים מרכזיים: הילד, הוריו, אנשי החינוך בביה"ס בשיתוף עם "ניצן" וגורמי סיוע אחרים בקהילה.

הפרויקט הוקם לאור פניות חוזרות ונשנות של הורים שטענו שאין בידם אמצעים לאבחון ולקבל שיעורי הוראה מתקנת.

 

מטרות הפרויקט

  • ליצור שוויון הזדמנויות ואפשרות התפתחות נורמטיבית יחד עם ביסוס כישורי למידה בתחומי: השפה, החשבון והאנגלית.

  • זיהוי הצרכים של התלמיד מבחינה לימודית ורגשית.

  • לאפשר לכל תלמיד לקבל סדנת כישורי חיים ואסטרטגיות למידה, כאשר התכנית מציעה הסתכלות רחבה על התלמיד והתייחסות למשפחה ולבית הספר.

  • אפשרות גדילה והתפתחות גופנית, מוסרית, נפשית, שכלית וחברתית בצורה תקינה לכל התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים ככתוב בחוק חינוך.

יעדים​

  • לקיים סביבה תומכת, חמה ומעשירה לתלמידים אלו.

  • לאפשר להם לקבל תרפיה מותאמת ואישית.

  • לשפר יכולות לימודיות והישגים בביה"ס.

  • להעניק טיפול פרטני להורים.

  • לאמן הורים בנוגע ללקויות למידה וקשב וריכוז.

  • לשפר יחסי ילדים-הורים.

 

הקמת הצהרון

הקמתי את הצהרון הטיפולי כבית חם לילדים בכיתות א'-ו' הכולל סביבה תומכת ונעימה, ארוחת צהריים חמה ביתית ובריאה, מרכז למידה ופעילויות לתלמידים.

אני מאמינה שליווי, תמיכה ועזרה יום-יומית לתלמידים מעודדת אותם להכין שיעורי-בית באופן רצוף מעלה את הביטחון העצמי שלהם והפערים הקיימים אצל התלמידים הולכים ומצטמצמים עם הזמן. כמובן שכל זה מקל על המשפחה. להורים יש יותר זמן איכות לילדים.

 

אוכלוסיית היעד

תלמידים שמשפחותיהם מקבלות מענה מאגף הרווחה של עיריית פתח-תקווה, מאובחנים עם לקויות למידה וחלקם עם קשיי קשב וריכוז וזקוקים לצהרון טיפולי מכיתות א'-ו'.

 

הצוות בצהרון הטיפולי

מרי אביטל- מנהלת הסניף, מורות להוראה מתקנת, תרפיסטיות, מתנדבים וחברות "מאמצות" (תרומת מזון, תרומות לטובת משפחות ילדי הצהרון).

 

מדדי הערכה

הישגי התלמידים בביה"ס ובחברת התלמידים.

שיפור תפקודם בבית ובמשפחה ע"י שיחות עם הורים, עו"ס וצוות בית-ספרי.


target.png

תהליך העבודה בצהרונית

בין השעות 12:30-14:00 – התלמידים מגיעים לצהרונית בכוחות עצמם (הסעות).

ארוחת צהריים מלאה, בשרית, חמה, בריאה ומגוונת ניתנת לתלמידים כתרומה מחברת הסעדה. בסיום ארוחת הצהריים: התלמידים משחקים, לאחר מכן מתקיימות שיחות עם התלמידים על מהלך היום בביה"ס. בנוסף מתקיים באולם כל יום א' מעגל פתוח ובה ניתנים חיזוקים חיוביים על הישגים והתנהגות בכיתות הטיפוליות ב"ניצן".

 

בין השעות 14:00-16:00 – הכנת שיעורים והוראה מתקנת ע"י מורות להוראה מתקנת.

 

בין השעות 16:00-17:00 – חלק מהתלמידים מקבלים חונכות.

clock.jpg

פעילויות העשרה הניתנות בצהרונית

תרפיה בדרמה, בי"ס לאנגלית, בי"ס לחשבון, כישורי חיים ופעילויות יצירה.

הילדים מקבלים בצהרונית הטיפולית…​

  • הקניית הרגלים בנושאי סדר וניקיון, תכנון זמן ולקיחת אחריות על הלמידה.

  • פיתוח קשרים חברתיים והתמודדות עם בעיות משמעת (כלכלת אסימונים).

  • אימון למודעות למערכת השעות, כולל שיעורי-בית, סידור התיק ליום המחרת, עמידה בלוח המבחנים וכו'.

  • הכנת שיעורי-הבית, עזרה לילדים המתקשים בקריאה, באנגלית ובחשבון בדרכי הוראה מתקנת, במטרה לסגור את הפערים שנוצרים עקב הקשיים הספציפיים של כל תלמיד.

 

דיווח על התקדמות התלמיד​

  • העבודה היא בשיתוף המורות ב"ניצן" המדווחות על התקדמותו של כל תלמיד להורים ולמורות בבית-הספר. תלמידים המקבלים ציון או הערה חיובית מבית-הספר מקבלים חיזוקים ו"פרגון" מתלמידי הצהרונית והצוות במחמאות, מחיאות כפיים ופרסים.

  • ההורים אף הם מקבלים תמיכה באמצעות סדנא להורים, הנערכת פעם בשבוע עם מנחות קבוצות. בסדנא מקבלים ההורים הנחיות להתמודדות יעילה יותר עם קשיי למידה וקשב בריכוז המתעוררים במסגרת המשפחה.

  • פעילויות ההעשרה שמטרתן לתרום לילדים ולקדמם לקראת שינוי בתחום ההתנהגות והקשרים החברתיים.

בנוסף תורמים אנשים טובים למען הפרויקט ועל כך מגיעה להם התודה!

בין המבקרים הרבים בסניף למען פרויקט זה, ביקרו מר יצחק אוחיון – ראש העיר וסגנו מר בן שמחון והתורמים שהתחילו בפרויקט זה: מנכ"ל "ניצן"- דר' מלי דנינו וכמובן הנהלת "ניצן" פ"ת.

כל המבקרים התפעלו והתרגשו מלשמוע את דברי התלמידים והוריהם, אשר מודים לסניף "ניצן" פתח-תקווה.

המורות בצהרון הטיפולי משקיעות בתלמידים בצורה מקצועית כדי להביא את התלמידים לתוצאות טובות ביותר.

התלמידים שנמצאים בצהרון הטיפולי, המשולבים ביום יום בכיתה קטנה, חלקם עוברים לכיתות רגילות וחלקם משולבים בכיתות רגילות כתוצאה מהמעורבות האינטנסיבית שנעשית בצהרון.

מכתבי התודה מטעם המשפחות מביע את שביעות רצונם המלאה בפרויקט זה.

Triangle.jpg

תודה להנהלת "ניצן" שאפשרה לי להגשים את חלומי ולהקים פרויקט זה למען הקהילה.

ישר כֹח לכל העמלים בפרויקט !

מרי אביטל

מנהלת סניף עמותת "ניצן" פתח-תקווה

ויוזמת הפרויקט

פרויקטים מתוכננים

binoculars.jpg

החופש "ללמוד" – סדנאות להורים ותלמידים עם קשיי או ליקויי-למידה

הסדנאות מיועדות להורים ותלמידים עם קשיי או ליקויי למידה, אשר מעוניינים לרכוש במשותף

אסטרטגיות להתמודדות עם תחומי למידה שונים. כמו כן להרחיב את הידע בנושא ולדון בנושאים הקשורים להתמודדות עם ההשלכות השונות של קשיי או ליקויי הלמידה בתחומי החיים השונים. המפגש משמש כקבוצת תמיכה להורים והתלמידים.

התבגרות "בכייף"

מיועד לתלמידות בחטיבת הביניים המצויים במצוקה או קשיים סביב נושא ההתבגרות, התזונה, דימוי עצמי ודימוי הגוף. הסדנא תאפשר רכישת מידע, למידת אסטרטגיות התמודדות עם שינויים בדפוסי התפתחות, התנהגות והתנהלות חברתית מותאמת והכנה לקראת חיים בוגרים.

חוות נחשונים - מרכז לרכיבה טיפולית וספורטיבית

אימון הורים

Nachshonim.png
ImunHorim.png
הרשמו לניוזלטר
כל העדכונים על הפעילויות שלנו
bottom of page